【和訳】Porter Robinson & Madeon - Shelter







 この曲はPorter RobinsonとMadeonがコラボした曲です。 Porter特有のノイズに近いワブルベースがなかったのが驚きです。
  カットされたボイスサンプルとMadeon特有のシンセがうまい具合に絡み合った曲です。


I could never find the right way to tell you
君になんて言えばいいかわからないんだ

Have you noticed I've been gone?
僕が居なくなったのに気付いた?

Cause I left behind the home that you made me
君が僕の全てだった家を去ったから

But I will carry it along
だけどぼくはそれを忘れないでいよう


Mm It's a long way forward
先は長い

So trust in me
だから僕を信じて

I'll give them shelter
彼らにシェルターを与えよう

Like you've done for me
君が僕にしてくれたように

And I know I'm not alone
1人じゃないって知っている

You'll be watching over us
僕たちを見守っていてくれるだろう

Until you're gone
君が居なくなるまで


When I'm older I'll be silent beside you
年を取ったら 静かに君のそばにいるよ

I know that words are not enough
言葉はもう必要ない

And they won't need to know our names or our faces
僕たちの名前も顔も知られる必要はない

But they will carry on for us
だけど誰かに引き継いでほしいな



watch over : 世話をする
carry on : 見守る